2. august 2012

Flere bløde genner og håndklædehistorie

Tre forskellige stykker retrostof og fire håndklæder kunne jeg ikke lade ligge på dagens genbrugstur. Synes ellers det er lang tid siden jeg har fundet noget stof, som jeg kan lide, men disse er fine! Drømmer stadig om at finde storblomstrede dynebetræk i fine farver -men må vist drømme videre ;0)

Får helt lyst til at vise min efterhånden ret så store samling af hæklede håndklæder. De rør noget i mig, og jeg kan ikke lade dem ligge, når jeg ser dem. Kan huske at hvert år til jul, så hæklede min Oldemor en stak håndklæder til min mormor, moster og mor. Hvide med en farvet stribe eller kant.. Da jeg flyttede hjemmefra, var min Oldemor borte, men jeg fik nogle af min mors håndklæder med mig og erfarede hurtigt, at de var langt de bedste at tørre fingrene i. Ikke underligt at de hvert år til jul, bragte stor glæde hos den kvindelige del af familien.Og set i bakspejlet var det da en rigtig hyggelig måde at have familien helt tæt på, nu hvor man var rykke ud i den store verden -selvom jeg aldrig har boet længere end 5 km væk fra min mor og far..  
Så når jeg i genbrugen ser håndklæderne bringer de minder frem og må med hjem. Billederne af dem viser jeg snart. Det samme gælder kartoffelvarmere, men det er en historie som må komme en anden gang..

23 kommentarer:

  1. Anonym09:25

    Fine!

    SvarSlet
  2. Sikke en sød historie med de hjemmelavede håndklæder, pg skønt at de hjemmestikkede er de bedste! Jeg er lige kommet forbi din blog for første gang og er straks blevet fast læser.

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange gange velkommen til Gitte! Og tak for de søde ord:0)

      Slet
  3. Det var nogle fine ting du fandt - jeg har det på samme måde som dig....især håber jeg at jeg pludselig finder det mest fantastiske juniordynebetræk fra 70´erne men ak nej.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er jo nok mange der håber.. :0)

      Slet
  4. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlet
  5. obat ambeien wasirr herbal manjur dari De Nature yang paling manjur untuk mengobati wasir atau ambeien

    SvarSlet